hirdetés

Modern megjelenés, modern technika, de nyomokban felfedezhető a Citroën dicső múltja a CXperience tanulmány esetén.

xperineceA prémiumautók szerepét immár áttestálta a DS márkára a Citroën, de a franciák nem mondanak le arról, hogy saját nevük alatt dobjanak piacra egy nagy méretű személyautót. Az elképzeléseiket a CXperience nevű tanulmányban foglalták össze, amelyet a Párizsi Autószalonon mutatnak be.
Nyomokban lámpákat is tartalmaz a kocsi orra, ahol egy nagy felületen szórták szét a fényszóró különböző funkcióit, a menetfény a króm hűtőrácsba került, a tompított és reflektor LED-jei ez alatt helyezkednek el, valahol ott, ahol egyébként a ködlámpákat találjuk. A hátsó lámpákat légterelő részeként helyezték el. Egyébként a hatalmas tengelytávolság határozza meg a formát, a 4,85 méteres karosszériának a sarkaiba kerültek a 22 colos felnik, a tengelyek közötti távolság 3 méter; a névben megjelenő CX nyújtott Prestige változatában 3,08 méter volt a tengelytáv.

A bútorok világából merítettek az utastérnél a tervezők, például szekrényekről lesték el az egymással szemben zsanérozott, 90 fokos szögben feltáruló ajtókat. Bent sok a fa, a szövetkárpit, a padlót nem szőnyeg, hanem habosított puha műanyag borítja. A vezető előtt egyküllős, nem kerek kormányt látunk, a kijelzőket a műszerfal közepén lévő szuperszéles sávban helyezték el. A kényelmet az a teljes autót érintő Citroën Advanced Comfort rendszer növeli, amellyel a hidropneumatikus felfüggesztést akarják kiváltani.

Az új C3-ashoz választható fedélzeti kamerát megkapja a CXperience, amelyet még körkamerával is kiegészítettek – csak az előre néző képes rögzíteni. Az utasoknak mind megvan a saját hangtere, ahová nem zavar be a többiek által hallgatott zene vagy rádió. A fedélzeti kamerák segítségével az elöl ülők szemel tarthatják hátul utazó csemetéiket, de akár videokonferenciát is lehet ezek segítségével tartani – nem egymás között, hanem az interneten keresztül bárkivel.

Hálózatról tölthető benzin-elektromos hibrid hajtást kapott a Citroën CXperience, ahol az első kerekeket egy üzemmódtól függően 150-200 lóerős benzinmotor hajtja 8 fokozatú automatikus váltón keresztül, míg hátul egy 109 lóerős villanymotor hajt, a rendszerteljesítmény 250-300 lóerő. Villanymotorral mintegy 60 km megtételére képes, a 3 kWh kapacitású telepet konnektorról 4 és fél óra alatt lehet feltölteni, gyorstöltővel (32A) 2 és fél óra alatt megvan ez a művelet.

(Forrás: AM)