hirdetés

Előállt a régi jó ismerős Kamaz-gyár az elektromos buszával. Úgy tűnik, Oroszországban már szeretnék, ha olyan járművek is kigördülnének ezzel a márkanévvel, amelyek egyáltalán nem bocsátanak ki káros anyagokat.

elektromos-orosz-buszA Nyizsnyij Novgorod-i gyártó a Busworld Russia kiállításon mutatta be azt elektromos autóbuszt, amely teljes mértékben megfelelhet a 21. századi kihívásoknak. A 6282-es típusszámot viselő prototípus egy szóló kivitelű, háromajtós, alacsony padlós változat, amely tulajdonképpen a cég második próbálkozásának tekinthető az elektromos buszok terén. A Kamaz tavaly ugyanis már előállt egy null-emissziós városi busszal, de az még egy sorozatgyártásban készülő modell elektromos hajtáslánccal felszerelt változata volt.

Az új Kamaz radikálisan eltérő formatervvel és nagyobb karosszériával készült. Hatalmas, fekete sávba süllyesztett lámpatesteivel úgy néz ki, mint egy bokszer kutya, emblémája pedig leginkább egy sörnyitóra emlékeztet. Ennek ellenére kiemelkedő a megjelenése: nem lehet elmenni mellette szó nélkül, meg kell bámulni, fel kell rá szállni és meg kell tapogatni. Nem csoda, ha a Busworld Russia kiállításon ezt a járművet keresték fel a legtöbben.

A lényeg természetesen ennek ellenére láthatatlan marad. A járművet lítium-titanát akkumulátorokkal szerelték, amelyek ultragyors töltéssel 8 perc alatt is feltölthetőek. A Kamaz szerint élettartamuk 10 év, vagy 10 ezer töltés-kisütési ciklus lehet.

A most bemutatott prototípusra még rengeteg teszt vár, de könnyen lehet, hogy a Kamaznak sikerült maradandót alkotnia az elektromos hajtással szerelt járművek terén. Bármi is legyen a prototípus jövője, az orosz gyártónak legalább a fejlesztések terén sikerült utolérnie a piacot, annak ellenére, hogy jelenleg még nincs olyan terméke, amely alkalmas lenne az európai piacra.