hirdetés

Nagyon sietnie kell annak, aki a 4,8 literes BMW V8-as szívómotorral szerelt Bristol Bulletet akarja megvenni, a második széria már villanymotoros lesz.

bristol bullet

A Kamkorp cégcsoport tagja manapság a Bristol manufaktúra, a szintén id tartozó Frazer-Nash által nagy tapasztalataik vannak villanymotoros hajtásról, az URT Csoport műanyagipari vállalkozás, a Metrocab révén pedig hatótávnövelőjük is van, szóval nem véletlen, hogy az új Bullet sportkocsi alapját jelentő térvázat eleve úgy készítették, hogy az villanymotoros hajtást is képes befogadni. Igazából csak a hűséges visszatérő vásárlóknak szánják az első szériát, amely még a BMW 4,8 literes V8-as szívómotorját kapja, az első 70 autó után váltanak a hatótávnövelős villanymotoros technikára. Nem véletlen a darabszám, a Bristol ennyi évvel ezelőtt kezdett autókat gyártani.

A több mint 92 millió Ft-ba kerülő Bristol Bulletból már több tucatot eladtak visszatérő ügyfeleknek, akik már évek óta tudnak a projektről. Fele-fele arányban kértek jobb- és balkormányos autót a vásárlók, és egyelőre – forgalomba helyezési okok miatt – nem is lehet kapni a Bulletet az Egyesült Államokban, oda majd csak a villanymotoros változatot viszik majd, arról nem is beszélve, hogy abból lesz már kupé változat is, illetve lesz majd kabrió is zárható vászontetővel.

A ragasztott alumínium térvázat és a független felfüggesztést az a Multimac nevű cég segítségével fejlesztették, akik a legújabb Ford GT-t is fejlesztették. Egy neves, de magát megnevezni nem kívánó olasz formatervező készítette a megjelenést, a karosszériát karbonból sütik. Bőr borítja az utasteret, esztergált alumíniumból készülnek a kezelőszervek, érintőképernyő van a műszerfal közepén – mindent felkészítettek arra, hogy elviselje az időjárás viszontagságait, tető ugyanis egyáltalán nincs.

A tetőről való lemondás alacsony, mindössze 1130 kg-os saját tömeget eredményez, ami 250 kg-mal kevesebb a hasonló méretű BMW Z4-esnél. A 4,8 literes V8-as szívómotor teljesítménye 370 lóerő, a váltó hatfokozatú, kézi kapcsolású, a 96 km/órás sebességet kevesebb, mint 4 másodperc alatt futja meg a Bristol Bullet, a végsebesség elektronikusan korlátozott 250 km/h. Még az idén megkezdik a sorozatgyártást, az első ügyfelek januárban vehetik át autójukat, úgy számolnak, hogy 2017 végére fut ki a benzinmotoros első széria, ezt követően mutatják majd be a villanymotoros változatot és a civilizáltabb karosszériákat.