hirdetés

Reneszánszát éli a lengyel autóipar, igaz, csak prototípus szinten. A Warszawa és a Syrena után most az új Polonezt álmodták meg a tervezők. Jól sikerült a villanymotoros lengyel verda ránézésre.

polonéz

2002. április 22-én hivatalosan csak felfüggesztették a Fabryka Samochodów Osobowych, azaz FSO nevű autógyárban a termelést, a gyakorlatban ez az üzem leállását jelentette. Amíg 1978-ban még a ferde hátú személyautó volt a meghatározó modell, a termelés végére csak a nyújtott vagy dupla fülkés pick-upok maradtak.

A wroclawi főiskolán formatervezést tanuló Damian Wolinski gondolta úgy, hogy nem maradhat ki a lengyel autóipar reneszánszából az FSO Polonez sem, azonban amíg a Warszava és a Svrena már gyakorlati megvalósításnál tart (?), addig az ő terve szigorúan csak papíron/számítógépen létezik.

Villanymotoros meghajtású luxusautóként képzeli el az egykori családi autó feltámadását, az 5,2 méter hosszú és 2,1 méter széles karosszéria meglehetősen lapos, mindössze 1,25 méteren tetőzik. Önvezető technológiát is vizionál a formatervező, utóbbi miatt a szélvédő kivételével az ablakoknak gombnyomásra szabályozható a fényáteresztő képessége, tehát ha az autó vezet, akkor teljesen ki lehet zárni a külvilágot.

Előre kerülne az akkumulátorcsomag, a hajtást az elektromos hátsó tengely végzi, a kettő között pedig egy négyszemélyes, minden földi jóval felszerelt utastér helyezkedik el. Amíg egykor a praktikusság miatt kapott ferde hátú befejezést az FSO Polonez, az újraálmodott változatnál az alacsony légellenállást segíti az elnyújtott hátsó.

(Forrás: AM)