hirdetés

Nem volt jellemző az Országos Mentőszolgálatnál az orvosi kocsi. Most már az. Ráadásul az OMSZ rengeteg Suzuki SX-4-et állított csatarendbe. 22 járja már az országot egyelőre, igaz, jelentősen átszabva, feldobva, átalakítva.

suzuki mentő

Még karácsony előtt állt csatarendbe az OMSZ szolgálatában 22 Suzuki, mint mentőorvosi kocsi. Az orvosi autó alapja, a Suzuki SX4 S-Cross Esztergomban készül, az autókat mentőjárművé alakító cég a Pest megyei Kistarcsán működik. A Profile Vehicles Oy magyarországi leányvállalata a mentőépítésben világszínvonalat képvisel, nem véletlenül rendel mentőket tőlük a norvég, a lengyel és a dán mentőszolgálat.

Az Országos Mentőszolgálat még tavaly nyáron írt ki versenytárgyalást mentőorvosi kocsinak (MOK) alkalmas autókra. A tender eredménytelenül zárult, mert senki nem tudott az adott összegért olyan autót szállítani, ami a műszaki elvárásokból körvonalazódott. Ezért az OMSZ szakemberei módosítottak a kritériumokon, hogy a nagyon szűkös anyag keretek ellenére legyenek új mentőorvosi járműveik.

A Magyar Suzuki és a Profile közösen ajánlotta meg, nagyon nyomott áron, az S-Crossból építendő MOK-ot, amivel meg is nyerték a tendert. A tendergyőztes a dízelmotoros változat, 120 lóerővel és hatfokozatú kézi váltóval. Az 1,6-os turbódízel nyomatéka 320 Nm, rugalmassága, hegynek fel is kitartó gyorsítóképessége ellensúlyozhatja az elég tompa, 12,0 másodperces gyorsulást százra.

Előfordul, hogy a mentők nem mentőautóval érkeznek. A rohamkocsik és esetkocsik mellett a betegellátást mentőorvosi kocsi (MOK) is segítheti. Ezekben a járművekben egy orvost visz a helyszínre a gépkocsivezető, akik támogatják a sérültek ellátását, majd szükség szerint akár azonnal száguldhatnak is tovább egy másik baleset helyszínére, míg a bajtársak befejezik a feladatokat.