hirdetés

Szemben a trendekkel, a bajorok újra kompromisszummentes BMW-t alkottak. Az M2 nemcsak sportautó, de akár kényelmes mindennapos használatra is alkalmas lehet. A legkisebb M modell, a Laguna Seca jóra sikeredett, túlzások nélkül.

BMW M2

Nem könnyű az autórajongók dolga. Akik egyszer valamit megszerettek, nehezen engedik el, hiába tart más irányba a fejlődés. Szerencse, vagy csak jó üzleti érzék, hogy a BMW rájuk is gondol, végtelenbe és tovább terjeszkedő kínálatában van hely olyan élvezeti cikkeknek, mint az M-sorozat darabjai. Kézenfekvő volt elkészíteni a 2-es csúcsváltozatát, mert az átnevezés miatt többé nem gond a névazonosság a legendás, középmotoros M1-essel, különben is ez a jelenlegi paletta legatletikusabb darabja.

Nem aprózták el a munkát, ezúttal is a 35i motor volt a kiindulási alap, akárcsak az X4 M40i esetében. A 3,0 literes, kettős megfúvású (TwinScroll) turbófeltöltős, soros hathengeresből azonban 370 lóerőt és 465 Nm nyomatékot hoztak ki, az M3/M4-es motorjából átvett dugattyúkkal, főtengelycsapággyal és nagy hőértékű gyújtógyertyákkal készítették fel a nagyobb igénybevételre. Hogy versenypályán mindig ideális körülmények között működhessen, a tökéletes kenés érdekében módosították az olajteknőt és plusz vízhűtőket is beépítettek. A pályára szánt hétfokozatú, M DCT duplakuplungos váltó saját olajhűtőt kap. Ahogy a hajtáslánc esetében, úgy a futómű tervezésénél is fontos szempont volt a tömeg csökkentése, amit – többek között az M3/M4-esbol származó – alumínium alkatrészek beépítésével értek el. Finomhangolták a változtatható karakterű, elektromos szervókormányt, előre 380, hátra 370 mm-es alumínium féktárcsákat szereltek, és megkapta az aktív diffizárat. Külsejét és belsejét sem hagyták érintetlenül, úgy nyúltak az alapokhoz, hogy a végeredmény izgalmasan sportos, mégis ízlésesen visszafogott legyen, ahogy az ebben a műfajban szokás.

Bár az M2-es beállításait pályázásra hangolták, a különböző üzemmódoknak hála akkor sem jön zavarba, ha utcán autózunk. Az már puszta önuralom kérdése, hogy a rajtautomatikát vagy a menetstabilizáló drift beállítását milyen alkalmakra tartogatjuk.

Nagy volt a tét, nem pusztán az 1-es M kupét pótolja, a 70-es évek nagy dobása, a 2002-es Turbo és a BMW márkaidentitásának egyik alapköve, az E30-as M3-as szellemi utódja is egyben.

BMW M2

Összlökettérfogat: 2979 cm³
Hengerek/szelepek: S6/24 turbó
Max. teljesítmény: 272 kW (370 LE) 6500/perc
Max. nyomaték: 465 Nm 1400-5560/perc
Hossz./szél./mag.: 4468/1854/1410 mm
Tengelytáv: 2693 mm
Tömeg/teherbírás: 1570 (1595)/515 (490) kg
Csomagtér: 390 l
Üzemanyagtank: 52 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 4,5 (4,3) s
Max. sebesség: 250 km/h
Átlagfogyasztás: 8,5 (7,9) l/100 km
CO2-kibocsátás: 199 (185) g/km
Alapár: 17 400 000 Ft

(Forrás: AM)