hirdetés

Szinte hihetetlen, de már több mint 3,5 éve mutatkozott be a Porsche918 Spyder  sorozatgyártású változata. A németek hibrid szuperautójából ráadásul 2015-re elkészült mind a 918 darab, így igencsak nehéz helyzetben lehetnek azok, akik minden áron szeretnének a garázsukban tudni egy példányt – persze a „használtpiacon” mindig találni egyet-egyet, természetesen csillagászati áron. A fény azonban felcsillant az alagút végén, ugyanis a gyáriak elárulták, hogy nem marad utód nélkül az autó.

porsche sopiderJobban belegondolva persze nem is annyira új ez az információ, hiszen elődökből sincs hiány a Porsche történetében. Elég csak a Carrera GT-t említenünk, de nem feledkezhetünk meg a 911 GT1-ről, a 959-ről vagy éppen a 904 Carrera GTS-ről sem. Az tehát várható volt, hogy a 918 Spyder sem marad utód nélkül, az azonban már jóval szomorúbb, hogy a németek következő szuperautójára legalább 2025-ig kell várnunk – persze koncepció formájában már pár évvel korábban is megjelenhet majd.

Minderről maga Oliver Blume, a Porsche globális vezetője beszélt:

Van valamink a jövőre, de nem a közeljövőre. Az ilyen speciális modellek általában 10 évente jelennek meg. A Spyder gyártását 2015-ben fejeztük be, most pedig még csak 2017 van.

Az újdonság fejlesztésébe egyelőre még nem is vágtak bele a gyáriak, de a vezető elmondta, hogy örül a Mercedes AMG közelgő szupercerdájának, és az Aston MArtin Valkyrie-nek is, hiszen akárcsak a versenypályákon, az utcán is szeretnek megmérkőzni egymással az ilyen gyártók – az persze megint más kérdés, hogy a technológia már szinte közvetlenül a versenypályáról érkezik.

Egyelőre még csak elképzeléseink lehetnek, de nem nehéz kitalálni, hogy a 918 Spyder hibrid rendszerének 887 lóerős összteljesítményénél mindenképpen többet várhatunk majd, ami a 340 km/h-s végsebesség és a 2,7 másodperces 0-100-as sprint további javulását is magával hozza. Abban biztosak lehetünk, hogy az újdonság is legalább hibrid, de akár teljesen elektromos is lehet, hiszen a márka elkötelezett ebbe az irányba. A Panamera Turbo SE Híbrid például 680 lóerőt kínál a vásárlóknak, és ugyanez a rendszer az új CAyenne-be is bekerül  majd, de hamarosan érkezik az első teljesen elektromos modell  is – érdemes tehát figyelemmel kísérni a Porsche következő szuperautójának sorsát.