hirdetés

Megy a vita, az ötletelés, az erőfelmérés, az önkormányzatok és az állam között, hogy mit kérnek cserébe az M0-ás új szektoráért. Solymár például az utcáinak a felújítását várja cserébe .

M0A főváros körüli elkerülő autóút jelenleg Budapest háromnegyedét kerüli meg Törökbálinttól Budakalászig, de a hegyvidéki, budai részekről évek, évtizedek óta csak beszélnek. Ez egyrészt nem is fura, hisz természetvédelmi és domborzati okokból is alagutakkal és völgyhidakkal kell majd megoldani a forgalom átvezetését, ami nem kis költséggel járna. Az önkormányzatokkal is nehéz dűlőre jutni állítólag . A harmadik ok pedig a telekspekulánsok kiszűrése is volt, akik anno mindent felvásároltak jól értesültként a környéken.

A következő szakasz a 11-es és a 10-es főút között épülne, nagyrészt alagútban haladna a tervek szerint: két, egyenként több kilométeres alagút vezetné el a forgalmat. Solymárnak azonban ez a verzió sem tetszik, megvétózta a nyomvonalat október 25-én. Az iho.hu –n kiszivárgott, mit kér a település az államtól cserébe.

Mivel a volt téglagyárnál csomópont épül, attól tartanak a helyiek, hogy megnövekszik a forgalom a településen, ezért közlekedésbiztonsági beruházásokat akarnak. Ilyen lenne a temetői körforgalom, de több olyan utca teljes felújítása, sőt kiépítése, ami a hirtelen felparcellázott és kiépített településrészeken fekszik, és abszolút önkormányzati feladat lett volna a kiépítése.

Szeretnék még Solymár zebráit nyomógombos-jelzőlámpássá is tenni, a közvilágítás korszerűsítése az átmenő utakon, belső elkerülő utak, kerékpárutak építése, térfigyelő és rendszámfelismerő kamerák telepítése.

Az M0-ás amúgy legkorábban 2021-re készülhet el, de így talán még addigra sem, ha más település is elő áll hasonló kérésekkel.