hirdetés

Meglepő Opel-eredmény. Nagyobb hatótávolsága lesz a GM villanymotoros kompaktjának, mint a Tesla Model 3-asnak.

opel-ampera-eA Párizsi Autószalonon esedékes az Opel (Vauxhall) Ampera-E elnevezésű villanyautó bemutatkozása, és ezzel kapcsolatban a legfontosabb kérdés természetesen a hatótávolság. A legújabb európai sajtóanyagokban csak annyi szerepel, hogy a NEDC-ciklus alapján az meghaladja a 400 km-t, de valós körülmények között (forgalom, időjárás/klíma, infotainment rendszer használat) még mindig meglesz a 300 km egy feltöltéssel. Ezzel egy időben a sokkal reálisabb USA-beli ciklus alapján is megmérték az európai kivitellel műszakilag azonos Chevrolet Bolt tudását, és ott 238 mérföld, azaz 382 km lett a hivatalos adat.
Annak köszönhető ez a nagy hatótávolság, hogy 60 kWh kapacitású akkumulátortelepet kap a kompakt méretű jármű, amely fölött ötszemélyes utastérnek marad hely, és a kocsi végében még 381 literes csomagteret is kialakítottak. A 288 cellából álló lítium-ion akkumulátort az LG Chem szállítja, és azt az autó alapterületének megfelelően alakították ki, nincsenek elvesztegetett területek (egyébként egyszerű, téglalap alakú telepeket használnak).

Maga a vezető is sokat tehet a hatótávolság növeléséért, hiszen az egyszerű Drive módból Low-ba kapcsolva megnövelheti az energia-visszatáplálás mértékét (értsd nagyobb motorfékhatás), és akkor még ott van a Regen on Demand elnevezésű üzemmód, amikor a kormányon elhelyezett fülek meghúzásával a sofőr aktiválja a fékenergia-visszatáplálást, ami még nagyobb mértékű az egyszerű Low módnál – ilyenkor egyébként akár álló helyzetig is lehet lassítani a „kézifékkel” –, ez akár 5 százalékkal nagyobb hatótávot is jelenthet a Drive üzemmódhoz képest.