hirdetés

A BNSF vasúti társaság és a Wabtec akkumulátoros elektromos mozdonyokat tesztelnek Kaliforniában, Barstow és Stockton között. John Lovenburg, a BNSF környezetvédelmi alelnöke szerint minden készen áll a vizsgálatokra, a vállalat pedig elkötelezett a károsanyag-kibocsátás csökkentése mellett.

 

A teszt egy Kalifornia állam által támogatott projekt részeként valósulhat meg, a támogatás mértéke 22,6 millió dollár – írja az Industry Week.

A Wabtec által kifejlesztett mozdonynak köszönhetően a becslések szerint tíz és harminc százalék között mozoghat az üzemeltető üzemanyag-megtakarítása, ami mostani árakon hétmilliárd dollárt jelent pénzben. Természetesen a tényleges megtakarítás attól függ, milyen hosszú vonalon, milyen körülmények között és mennyit használják a mozdonyt.

Nagy előnye a mozdonynak, hogy az elektromos autókhoz hasonlóan a fékezéskor energiát nyer vissza, ez adja az üzemanyagmegtakarítás jelentős hányadát.

A Wabtec szándéka, hogy továbbfejlessze az akkumulátoros mozdonyait. A jelenlegi konfiguráció kapacitása 2,4 megawatt, ám a vállalatnál már dolgoznak a hat megawattos akkumulátor fejlesztésén is.

Emellett egy másik irány a vasúti fejlesztésekben a régi mozdonyok átalakítása lehet. A Wabtec szerint a mozdonyok élettartama alsó hangon 25 év, így bár jelenleg az akkumulátoros mozdonyok gyártására koncentrálnak, a jövőben a dízelmozdonyok átalakítása is terítékre kerül.

(turi)