hirdetés

Az emissziós előírások teljesítésének magas költségei miatt valószínűleg a Renault száműzni fogja a dízelmotort európai modelljeiből. Az autógyár egyre inkább az elektromos hajtású technológia fejlesztésére fókuszál.

renaultA Renault vezetőségének júliusi zárt ülésén Thierry Bollore versenyképességi igazgató a Reuters informátorai szerint már kétségbe vonta a technológia jövőjét arra hivatkozva, hogy a szigorúbb előírások és tesztek egészen addig meg fogják növelni a technológiai költségeit, amíg ki nem szorul a piacról. A Renault szóvivője nem kommentálta a Reuters hírügynökség értesülését.

Már eleve a dízeltechnológia drágulása volt az oka annak, hogy a dízelmotor a Volkswagen dízelbotránya előtt gyakorlatilag eltűnt a Renault kisebb, A kategóriás modelljeiből, mint például a Twingo, mert a magasabb ár nem ellentételezte az üzemanyag-fogyasztásban jelentkező megtakarítást.

A Renault arra számít, hogy 2020-ra a dízelmotor már a B kategóriás modellekből, mint például a Clio, illetve a Megane által képviselt C kategória egyes modelljeiből is ki fog szorulni. A Renault tavalyi 1,6 milliós európai eladásainak túlnyomó részét az említett három kategória adta, és ezeknek is hatvan százaléka volt dízel autó.

Lassan mindenki kezd kihátrálni a dízeltechnológiából, mert 2017–2018 után már egyre drágább és drágább lesz – mondta Pavan Potluri, az IHS Automotive autóipari tanácsadó vállalat hajtásláncokkal foglalkozó szakértője, hozzátéve, hogy az elektromos hajtás árának csökkenésével párhuzamosan 2025 után néhány autógyár már ejteni is fogja a dízelt.

Az európai piacon 2030-ra kilenc százalékra csökken a dízelautók részaránya a jelenlegi 52 százalékról az AlixPartners tanácsadó cég júniusi keltezésű előrejelzése szerint.

Kapcsolódó hír, hogy éppen a mai napon jelent meg az a sajtóinformáció is, amely szerint a Volkswagen beszünteti az USA-ban forgalmazott gázolajos autóinak árusítását. Ez hat modellt érint.

(Forrás: Reuters)