A Lincoln terepjárója nem semmi
2016-03-24 21:51
A lenyíló küszöbborítás nem újdonság a Lincoln Navigatornál, de az igen, hogy rögtön három lépcsőfok kell ahhoz, hogy az ember megközelítse az utasteret.

A Lincoln márka számára hatalmas siker volt az első Navigator nevű óriás-szabadidőautó, csak aztán amilyen gyorsan jött a siker, olyan gyorsan haladta meg a kor és a vásárlói igény az alvázas, V8-V10-es motorral szerelt óriásterepjárót. Nemrég úgy finomítottak egy kicsit a dolgon, hogy megszabadultak a V8-as erőforrástól, és csak a 3,5 literes EcoBoost V6-ossal kínálják az óriást, de ez nagyjából annyit ért, mint halottnak a csók.
Azonban a Lincoln nem akar lemondani a még mindig jól csengő névről, és a Ford konszernen belül a megfelelő műszaki alap is megvan ahhoz, hogy újjászülessen a típus. A New Yorki Autószalonon bemutatott tanulmány új fejlesztésű önhordó alapra épül, amelyet aztán idővel a konszern összes hasonló méretű szabadidő-autója átvesz majd – ez nagyobb darabszámokat, és így fajlagosan alacsonyabb gyártási költségeket jelent. A motortérben újfent a 3,5 literes, V6-os biturbó dolgozik, a teljesítményről annyit mondanak, hogy az meghaladja a 400 lóerőt.
Annyi technikát és luxust csomagoltak a nagy méretű karosszériába, hogy ki merik jelenteni: jobb a Range Rovernél az autó. Kezdjük az utastér megközelítésével: nincs B oszlop, az utastér teljes oldala szárnyas ajtóként emelkedik a magasba, és rögtön három lépcsőfok is lenyílik a küszöbből a feljutás megkönnyítésére – ennél azért egy fokkal elegánsabb megoldás, hogy az ember alsó állásba engedi a légrugózást…
Az első üléseket harmincféle módon lehet beállítani, a hátsó ülésen utazók hatalmas méretű érintőképernyők segítségével szórakozhatnak/internetezhetnek útközben – a tablet kényelmesebb lett volna, hiszen ha az ember az ölébe tudja venni a gépet, akkor nem kell mindig előrehajolni a vezérléshez –, a csomagteret gardróbbal helyettesítették. A felhasznált anyagok és a színvilág a luxusjachtok világát idézik. Az itt látható Lincoln Navigator-tanulmány alapján készülő sorozatgyártású autó forgalmazása a 2018-as modellévben indul majd.
(Forrás: AM)