hirdetés

A harminc kilométeres torlódások, amire csütörtökön az M1-es autópálya felújítása miatt tapasztaltak az autósok csak a kezdet. Egész nyáron dugók várhatók a hazai autópályákon.

 

m1A csütörtöki gigadugó után a Bors megkérdezte a hazai úthálózat nagy részét működtető Magyar Közút Zrt.-t, hogy meddig tartanak a munkálatok az M1-esen, és hol várhatók még nagyobb torlódások a következő időszakban. A válaszból kiderült, a helyzet nem fog javulni, legfeljebb rosszabb lesz. Idén 1200 kilométernyi út teljes körű felújítását in­díthatják el a kátyúzási munkákon felül.

Az autópályákon erre készülhetnek az autósok:

M1: Kisebb-nagyobb felújítások lesznek mindkét irányban egészen augusztusig. Következmény: nagy dugók a főváros felé, problémásabb út Győr és Hegyeshalom felé.
M2: Csak egy-egy sávon lehet autózni, reggel általában a főváros felé, délután pedig Vác irányába alakulnak ki dugók a szélesítési munkálatok miatt, ami így is marad egészen jövő év végéig.
M3: Jelenleg zajvédő fal épül Gödöllőnél, ami torlódásokat okoz. Új csomópont készül Mogyoród térségében. A polgári Tisza-híd közelében Nyíregyháza felé másfél hónapnyi munka várható, Bag környékén három hónapig lesz felújítás.
M5: A Budapest felé vezető oldalon Lajosmizse térségében felújítja a burkolatot a koncessziós autópályakezelő, több mint 10 kilométert érint a munka. Kecskemétnél két kilométeren van sávlezárás hídjavítás miatt.
M7: Siófok térségében Letenye felé mintegy 20 kilométert érintő, teljes körű felújítást végeznek, ami várhatóan nyolc hónapig tart.

 

 

A közútkezelő ügyfélszolgálata nem titkolta nincs olyan napszak, amikor ne lenne dugó a dunaharaszti, szigetszentmiklósi kivezető utakon, valamint a halásztelki II. Rákóczi Ferenc úton. A helyzetet tovább súlyosbítja, hogy körforgalom építése miatt lezárják a Csepeli utat Szigetszentmiklósnál, ezzel gyakorlatilag ellehetetlenül a halásztelki II. Rákóczi Ferenc út.