hirdetés

Ha fehér színű, 7 éves, Ford vagy Volkswagen márkájú autója van, amely céges verda, akkor nagy valószínűséggel el fogják lopni.
vw-atlasSokszor nagy a baj, hiszen lopás esetén a casco után kapott kártérítésből sem telik új autóra, ezért felértékelődött az úgynevezett vételár-biztosítások szerepe. Ugyanakkor sokan gondolják még ma is úgy, hogy a központi zár vagy a gyári ¬riasztó megóvja a lopástól a verdát. A CIG Pannónia által biztosított autók esetében eddig 129 lopás történt. Az eltulajdonított gépjárművek 30 százaléka céges flottához tartozott.

A tolvajoknak általában azért van könnyebb dolguk a céges autókkal, mert a vállalatok a vagyonvédelmi berendezésen spórolnak, ami hiba.

A leggyakrabban eltulajdonított márkák listáján nincs nagy meglepetés, hiszen azok többé-kevésbé tükrözik az eladási statisztikákat. A két legnépszerűbb vállalatiflotta-márka a Ford és a Volkswagen, ezek ketten teszik ki az ellopott autók közel felét.

Rajtuk kívül még a Renault, a Skoda, az Opel és a Toyota népszerű a bűnözők kö¬rében – ismertette a statisztikát Busa Zoltán, a CIG Pannónia EMABIT vezérigazgatója, aki hozzátette: Magyarországon 870 ezer gépjárműre váltottak ki casco biztosítást ¬2016-ban, minden ötödik gépjármű ese¬tében volt biztosítás.

 

Aki nem köt, az vélhetően a riasztóban bízik, bár a lopásvédelmi rendszerek fejlesztésével, gyártásával foglalkozó iData Kft. szerint a leggyakoribb védelmi eszközök, a riasztó vagy váltózár sem jelent tökéletes megoldást.

A tolvajok azt a gépjárművet választják, amelyiket egyszerűbb elvinniük. Minél kevesebb kockázat vállalásával, a lehető legrövidebb időn belül eltulajdonítható autót választják. Többek között ezért is az autótolvajok bevált ellenszere a műholdas járművédelem – részletezte Szabó Lajos, az iData Kft. tulajdonos-ügyvezető igazgatója.
Nincs ellophatatlan autó, akár kerékbilincs is lehet rajta, vagy a kerekét is leszerelhetjük. A profik akár daruval és trélerrel is a helyszínre mennek, vagy követik a nagyobb értékű járművet és erőszakkal is megszerzik az „árut”. A legtöbb lopott autó néhány óra alatt a határon van, vagy az illegális bontókban köt ki. A műholdas követő rendszer segíthet a felderítésben